İntermobil, müşteri odaklı çözümlerde daima fark yaratmayı hedeflemektedir. Ürünün son kullanıcıya ulaşana kadar geçen süre zarfındaki takip edilebilirliği, sunulan lojistik çözümün performansının belirlenmesinde önemli bir kriterdir.
İntermobil, temsilciliğini ve distribütörlüğünü yapmakta olduğu tüm üretici firmalar ile doğrudan alt yapı entegrasyonunu tamamlamıştır. İntermobil’in lojistik ekibi lojistik yönetiminin, müşteri memnuniyeti ve dağıtım verimliliği açısından rekabetin anahtarı olduğunun bilinci ile depo ve taşımacılıkta sektörün önde gelen firmaları ile iş birliği yaparak bu süreçteki tüm risk faktörlerini de minimize etmek için çalışmaktadır.
İntermobil; tedarik sürecini sorunsuz ve etkin biçimde yöneterek bayilerinin rekabet gücünü arttırmakta, farklı ve hızlı çözümler sunarak müşterilerine her geçen gün artı değer katmaktadır.
Tedarikçi Stratejisi:
Intermobil, çalıştığı tedarikçiler sayesinde müşterilerine önemli bir rekabet avantajı da sağlamaktadır.
Tedarikçilerin tasarım ve üretim yetkinliklerinin gelişmesi ile yatırım ve ürün maliyetlerinde düşüş sağlanması ve ortak satınalma faaliyetleri ile maliyet avantajı sağlanması (ham malzeme, lojistik, sarf malzeme, vb. alanlarda) bu rekabet avantajları arasında sayılabilir.
Intermobil, sektör içerisinde marka değeri, bilinirliği ve kalite sürdürülebilirliği ile öne çıkan ürün gamını toplam 20 farklı lokasyondan tedarik etmektedir.
Tedarikçi Seçimi:
Intermobil, tedarikçilerini sektörün ihtiyaçları doğrultusunda seçmektedir. Tedarikçilerin ayrıca belirli kriterleri de karşılaması gerekmektedir.
Bu kriterler:
- Otomotiv sektörünün beklentilerini karşılamaya dönük teknik (kalite/maliyet rekabetçiliği/teslimat performansı) ve organizasyonel yetkinliklere sahip olmak,
- Finansal açıdan güçlü olmak,
- Gerekli kalite belgelerine sahip, üretim ve tasarım yeteneği gelişmiş olmak
- Müşteri odaklı iş birliğine açık ve gerekli operasyonel esnekliğe sahip olmak şeklinde özetlenebilir.
Tedarik Zinciri Operasyon Modeli:
- Siparişten mal teslimine kadar tüm süreçlerin özel müşteri temsilcisi ile birebir ve proaktif takibi
- Hava, deniz ve karayolu seçenekleri
- Müşteri talebi ve memnuniyeti doğrultusunda entegre lojistik ve sistem projeleri
- Acil ve ekstra opsiyonlarda çözüm odaklı yaklaşım
- Üretici ve müşteri arasında her türlü doküman ve bilgi desteği
- Dönemsel yoğunluğa göre birbirini tamamlayan alternatif çözüm önerileri
- Satış sonrası takip ve destek
- Müşteri sipariş planlarına aktif destek
Sürdürülebilirlik için Standardizasyon:
Intermobil tüm tedarikçilerini ticari verimlilik, kalite ve teslimat gibi alanlarda,standart performans göstergeleri üzerinden değerlendirerek takip etmektedir. Tüm tedarikçiler ile ilgili orta ve uzun vadeli stratejiler, önceden belirlenmiş standart önem ve memnuniyet kriterlerine göre oluşturulmakta ve takip edilmektedir.