İntermobil, kurumsal yapının gereklilikleri ile hareket eden bir anlayış sergiler. Kuruluşundan bu yana, çalışanlarına ve bütün paydaşlarına değer verir ve haklarının korunmasını gözetir.
Bu odakla hazırlanan İntermobil İnsan ve Çalışan Hakları Politikası’nın maddeleri aşağıdaki gibidir;
• İntermobil’de çalışan, müşteri, iş ortakları ve tüm paydaşlara insan haklarına uygun şekilde davranılır.
• İnsan hakları konusunda sorumlu ve saygılı davranan İntermobil, Birleşmiş Milletler tarafından yayınlanan “iş dünyası ve insan hakları prensipleri” rehberini benimsemiştir.
• İntermobil işe alımdan başlayarak, terfiler, kariyer, ücret ve yan haklar gibi konularda fırsat eşitliğine önem verir ve adil bir yaklaşım sergiler.
• Eşitlik ilkesi doğrultusunda; inanç, mezhep, dil, ırk, uyruk, renk, siyasal ve felsefi görüş, cinsiyet, cinsel yönelim, etnik köken, yaş, engellilik, hamilelik, askerlik, sosyal sınıf ve medeni durum gibi konularda tüm paydaşları arasında ayrım yapmaz.
• Çeşitlilik ve kapsayıcılık ilkesi kapsamında; ayrımcılığa karşı tolerans gösterilmez.
• İntermobil’de çalışanlara yönelik ücretlendirme, eğitim ve kariyer gelişimi, terfi vb. kararlar performans yönetimi sistemi kapsamında değerlendirilir.
• İntermobil’de çalışanların ve tüm paydaşların iş sağlığı ve güvenliğinin ilgili tüm yasal gerekliliklere ve mevzuatlara uyularak şirket içerisinde güvence altına alınması sağlanır.
• İntermobil’de çocuk işçi çalıştırma, zorla çalıştırma, şiddet, hakaret ya da herhangi kötü muamele uygulanmasına karşı gerekli önlemler alınır.
• İntermobil’de çalışanların işyeri dışındaki özel yaşamlarına saygı gösterilir.
• İlgili politika, İntermobil web sitesi aracılığıyla tüm paydaşlarla şeffaf şekilde paylaşılır.
• İnsan Hakları Politikasının yürütülmesinde her çalışana önemli sorumluluklar düşmekle birlikte; konu, İnsan Kaynakları Departmanı’nın sorumluluğundadır. İlgili politika en az yılda bir defa olacak şekilde gözden geçirilir, departman tarafından gerekli görüldüğü durumlarda güncellenir ve geliştirilir.
• İntermobil, tüm faaliyetlerinde ve paydaş ilişkilerinde dürüstlük ve doğruluk değerini esas alır.
• Güvenilirlik değeri, İntermobil’in varlığını bugüne kadar sürdürebilmesinin temelinde atmaktadır ve İntermobil, tüm paydaşlarıyla iletişimini, bu ilke doğrultusunda kurar.
• İntermobil’de bilginin paylaşıldıkça büyüdüğü ilkesiyle hareket edilir. Bilgi birikimi ve deneyimlerin tüm paydaşlarla paylaşılması önemsenir.
• İntermobil, sürekli olarak daha iyiye gitmek ve gelişim odağında; insanlara, kaynaklara ve bilgi teknolojilerine yapılan yatırımlar olduğunun bilinciyle hareket eder.
• Sorumluluk almak değeri doğrultusunda, tüm faaliyet alanlarında sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle hareket eder ve paydaşlarıyla iş birlikleri yapar.
• İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’nden yola çıkarak, başta İntermobil çalışanları olmak üzere; tüm paydaşlarının hak ve özgürlüklerinin korunması için gerekli özeni gösterir.
• Tüm faaliyet alanlarında ve paydaşlarıyla olan ilişkilerinde; yasal düzenlemelere ve İntermobil Etik Kurallar & İş Ahlakı Tüzüğü’ne uygun bir şekilde hareket edilmesini bekler.
• Faaliyetlerinde şeffaflık ve doğrulukla hareket eden İntermobil’de yolsuzluk kesin bir şekilde reddedilir.
• Toplumsal Cinsiyet Eşitliği konusunda farkındalığı artırmak için çalışılır.
• İntermobil, kadınların iş yaşamında daha etkin olmasını sağlamak amacıyla kadın yönetici ve kadın istihdam oranını artırmayı hedefler.
• Çalışanlarının etkililik ve verimliliğini en üst seviyelere çıkaracak insan kaynakları sistem ve süreçlerinin etkin yönetilmesi ve daima geliştirilmesi hedeflenir.
• İntermobil, çalışan bağlılığı ve memnuniyetinin devamlılığını sağlayarak tercih edilen işyeri olmayı hedefler.
• Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı sağlamak için yasaların gerekli gördüğü her türlü tedbiri alır.
• Müşteri memnuniyetini sağlamak ve artırmak adına ürün ve hizmet kalitesini daima en üst seviyede tutar.
• Tüm faaliyet alanlarında dijitalleşmenin öneminin farkında olan İntermobil, sürdürülebilir bir iş modeline sahip olmak için bu konuda yatırımlar yapar.
• Bilgi güvenliğinin öneminin bilincinde olan İntermobil, paydaşlarını bu konuda düzenli olarak bilgilendirerek iş sürekliliğini sağlar. Ayrıca tüm paydaşlarının bilgi gizliliğine de önem verir.
• İntermobil, çalışanlarını çevre ve doğal kaynakların korunması, biyoçeşitlilik, iklim değişikliği ve atık yönetimi konularında bilinçlendirmeyi hedefleyerek; çevre performansını iyileştirecek çevre dostu uygulamaları hayata geçirmeye çalışır.
• Kuruluşundan itibaren ekonomide daha yüksek değer üretmeye özen gösteren İntermobil, bunun için iş hacmini arttırmaya önem verir.
• Çevresel, sosyal, yönetişimsel, finansal, kurumsal ve küresel riskleri tespit ve takip eden risk yönetim kültürünü oluşturarak sürdürülebilir büyümeyi amaçlar.
• İlgili politika, İntermobil web sitesi aracılığıyla tüm paydaşlarla şeffaf şekilde paylaşılır.
• İntermobil, kaynaklarını en etkin ve verimli şekilde kullanarak küresel sürdürülebilirliğe azami katkı sağlamayı hedefler.
• Sürdürülebilirlik Politikasının yürütülmesinde her çalışana önemli sorumluluklar düşmekle birlikte; konu, Sürdürülebilirlik Komitesinin sorumluluğundadır. İlgili politika en az yılda bir defa olacak şekilde gözden geçirilir, komite tarafından gerekli görüldüğü durumlarda güncellenir ve geliştirilir.
• İntermobil, müşteri memnuniyetini sağlamak ve artırmak adına ürün ve hizmet kalitesini daima en üst seviyede tutar.
• Şeffaflık ilkesi ile hareket eden İntermobil, müşterileri ile iletişimini sürekli kılmayı benimser.
• Müşteri memnuniyetinin devamlılığını sağlamak adına Satış Sonrası Hizmetler ve Teknik Destek süreçlerini özenli şekilde yönetir.
• İntermobil müşterilerinden gelen geri bildirimleri önemser, bu kapsamda geri bildirim mekanizmalarını oluşturarak, müşteri istek ve önerilerini ön planda tutar.
• Geri bildirim mekanizmalarını işletirken gizlilik ilkesine önem verilir.
• Müşteri memnuniyetini artırmayı ilke edinen İntermobil, belli aralıklarla ölçümler yaparak, gerekli aksiyonları alır.
• İntermobil, etik ve sorumlu pazarlama bakış açısıyla müşterilerini doğru bilgilendirir, sosyal ve çevresel hassasiyetin oluşturulması ve geliştirilmesine özen gösterir.
• Kültürel ve bireysel nedenlerden doğabilecek farklılıklara dikkat eder, müşterileriyle kurduğu iletişimde kapsayıcılık ilkesini ön planda tutar.
• İlgili politika, İntermobil web sitesi aracılığıyla tüm paydaşlarla şeffaf şekilde paylaşılır.
• Müşteri Memnuniyeti Politikasının yürütülmesinde her çalışana önemli sorumluluklar düşmekle birlikte; konu, Yönetim Kurulu’nun sorumluluğundadır. İlgili politika en az yılda bir defa olacak şekilde Yönetim Gözden Geçirme toplantısı kapsamında gözden geçirilir, gerekli görüldüğü durumlarda güncellenir ve geliştirilir.
• İntermobil, otomotiv sektöründe Türkiye’nin en donanımlı çözüm ortağı olmayı hedefler.
• Hizmetlerin; ilgili tarafların beklentilerine, ulusal ve uluslararası standartlara ve yasal mevzuatlara uygunluğunu sağlar ve sürekliliğini temin eder.
• Tüm süreçlerinde iş ahlâkı ve etik kurallarına uygun hareket etmeyi benimser.
• Tüm faaliyetlerinde, kalite yönetim sistemlerinin gerektirdiği standart ve şartları yerine getirir, sürekli iyileştirilmesini sağlar.
• Müşteri beklentilerini karşılamayı, ürün ve hizmetler sunarak müşteri memnuniyetini artırmayı amaçlar.
• Müşterilerden gelen geri bildirimlere önem verir, bu kapsamda; geri bildirim mekanizmalarını açık tutar.
• Satış öncesi ve sonrası süreçlerde müşteriye hızlı ve etkin destek sağlamayı hedefler.
• İntermobil sektörel gelişmeleri ve teknolojiyi yakından takip ederek oluşturduğu güçlü altyapısıyla iş sürekliliğini sağlamayı ve müşterilerine kesintisiz hizmet sunmayı amaçlar.
• Faaliyetlerinde; verilere dayalı, süreç odaklı yaklaşımı ve insan kaynağının önemini dikkate alır.
• Çalışanlarının kişisel ve mesleki gelişimlerini sürekli destekleyerek, ödüllendirici ve adil bir çalışma ortamı sunmayı ve çalışan memnuniyetini arttırmayı önemser.
• İntermobil, kalite hedefleri doğrultusunda belirlediği aksiyon planlarını düzenli olarak takip eder, düzeltici ve önleyici faaliyetlerle süreçlerini destekler.
• Topluma faydalı olabilmek için sürdürülebilir kalkınma hedeflerini benimser ve bu doğrultuda aksiyonlar alır.
• Tüm ilgili tarafların kişisel verilerinin güvenliğini sağlamayı taahhüt eder.
• ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemini ve ISO 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemini etkin şekilde işletmeyi ve sürekli iyileştirmeyi hedefler.
• İlgili politika, İntermobil web sitesi aracılığıyla tüm paydaşlarla şeffaf şekilde paylaşılır.
• Kalite Politikasının yürütülmesi için her çalışana önemli sorumluluklar düşmekle birlikte; konu, “Entegre Yönetim Sistemi Kurulu”nun sorumluluğundadır. Kalite Politikası en az yılda bir defa olacak şekilde gözden geçirilir, gerek görüldüğü durumlarda güncellenir ve geliştirilir.
• İnsan hakları konusunda sorumlu ve saygılı davranan İntermobil, Birleşmiş Milletler tarafından yayınlanan “iş dünyası ve insan hakları prensipleri” rehberini benimsemiştir.
• İntermobil işe alımdan başlayarak, terfiler, kariyer, ücret ve yan haklar gibi konularda fırsat eşitliğine önem verir ve insan kaynakları süreçlerini adil bir yaklaşımla yönetir.
• Eşitlik ilkesi doğrultusunda; inanç, mezhep, dil, ırk, uyruk, renk, siyasal ve felsefi görüş, cinsiyet, cinsel yönelim, etnik köken, yaş, engellilik, hamilelik, askerlik, sosyal sınıf ve medeni durum gibi konularda çalışanlar arasında ayrım yapmaz.
• Toplumsal Cinsiyet Eşitliği konusunda farkındalığı artırmak için çalışır.
• Kadınların iş yaşamında daha etkin olmasını sağlamak amacıyla kadın yönetici ve kadın istihdam oranını artırmayı hedefler.
• Zorla çalıştırma ve çocuk işçiliğine karşı sıfır tolerans politikası izler.
• İş ve özel hayat dengesini sağlama konusunda tüm çalışanlarına karşı sorumlu bir tutum sergiler.
• Çalışan verimliliğini en üst seviyelere çıkaracak insan kaynakları sistem ve süreçlerini geliştirmeyi hedefler.
• Kurum değerlerinin özümsenmesi ve iş ahlak tüzüğüne (iş etiği) uygun hareket edilmesine yönelik faaliyetler yürütür.
• İntermobil, çalışan bağlılığı ve memnuniyetinin devamlılığını sağlayarak tercih edilen işyeri olmayı amaçlar.
• Kurum değerleri doğrultusunda şeffaf iletişimi benimser, doğruluk ve dürüstlük ilkesini ön planda tutar.
• İntermobil sorumluluk alma değerinden hareketle, topluma katkı sağlayacak şekilde sosyal faaliyetler yürütür. Çalışanları, gönüllülük kapsamında sosyal faaliyetlere dahil eder.
• Çalışanlarının beklentilerini öğrenmek, insan kaynağını uzun süreli elde tutmak için düzenli olarak memnuniyet anketleri yapar, iletişim kanallarını açık tutar.
• Şirket strateji ve hedefleri doğrultusunda bireysel hedefler oluşturularak performans değerlendirme sürecini adil bir sistemle yönetir.
• Çalışanların hayat standartlarını gözeten ücretlendirme ve yan haklar politika ve uygulamaları yürütür.
• Çalışma ortamında aldığı önlemler ile çalışanların güvenlik ve sağlığını korur.
• KVKK “Kişisel Veri Güvenliği Rehberi” kapsamında gerekli teknik ve idari tedbirleri alarak çalışan ve çalışan adaylarının kişisel verilerini korur.
• Çalışan gelişimi İntermobil için önemlidir. Çalışanlarına, yetenek ve potansiyellerini geliştirmeleri için mesleki, teknik ve kişisel gelişim eğitim olanakları sunar.
• İlgili politika, İntermobil web sitesi aracılığıyla tüm paydaşlarla şeffaf şekilde paylaşılır.
• İnsan Kaynakları Politikasının yürütülmesinde her çalışana önemli sorumluluklar düşmekle birlikte; konu, İnsan Kaynakları Departmanı’nın sorumluluğundadır. İlgili politika en az yılda bir defa olacak şekilde gözden geçirilir, departman tarafından gerekli görüldüğü durumlarda güncellenir ve geliştirilir.
• İntermobil “Sıfır Meslek Hastalığı” ve “Sıfır İş Kazası” sloganlarını benimser, en uygun ve sağlıklı çalışma şartları için gerekli önlemleri alır, mevzuatlara uyar.
• İş sağlığı ve güvenliğini ön planda tutarak kazalara karşı risk ve tehlike durumlarını belirler, kazaların gerçekleşmemesi için gerekli önlemleri alır.
• Acil durumlara karşı gerekli önlemleri alarak çalışma ortamında proaktif bir yaklaşım sergiler.
• Güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı sağlamak için gerekli bilgilendirmeleri yapar, farkındalık eğitimleri düzenler.
• Şirkete ait alanlarda İSG kurallarına uyulmasına önem verir, uyum ve gereklilikleri belirli aralıklarla denetler.
• İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda sürekli iyileştirmeler yapar, bu kapsamda hedefler koyar ve aksiyonlar alır. İlgili politika, İntermobil web sitesi aracılığıyla tüm paydaşlarla şeffaf şekilde paylaşılır.
• İş Sağlığı ve Güvenliği Politikasının yürütülmesinde her çalışana önemli sorumluluklar düşmekle birlikte; konu, İnsan Kaynakları Departmanı’nın sorumluluğundadır. İlgili politika en az yılda bir defa olacak şekilde gözden geçirilir, departman tarafında gerekli görüldüğü durumlarda güncellenir ve geliştirilir.
• KVKK kapsamında “Kişisel Veri Güvenliği” rehberinde teknik tedbirlere ve diğer yasal yükümlülüklere / mevzuatlara uyum sağlanır. Çalışanların, müşterilerin ve üçüncü tarafların kişisel verilerinin korunması için gerekli önlemler alınır.
• Çalışanlar, müşteriler, tedarikçiler ve diğer tüm paydaşlarla yapılan sözleşmelerde, bilgi varlıklarının korunmasına yönelik hükümlere uyulur.
• Bilgi varlıklarının gizliliği, bütünlüğü ve erişilebilirliğine zarar gelmemesi önemsenir.
• İntermobil için iş sürekliliği oldukça önem arz etmektedir. Sürekliliğe engel oluşturabilecek riskler önceden tespit edilir ve gerekli önlemler alınır.
• İntermobil’de gizliliğe önem verilir. Bilgi varlıklarına yetkisiz erişim oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınır.
• Bilgi güvenliğine yönelik şirket çalışanlarına ve üçüncü kişilere gerekli eğitimler verilerek farkındalığın ve bilincin artması sağlanır.
• İlgili politika, İntermobil web sitesi aracılığıyla tüm paydaşlarla şeffaf şekilde paylaşılır.
• Bilgi Güvenliği Politikasının yürütülmesi için her çalışana önemli sorumluluklar düşmekle birlikte; konu Bilgi Teknolojileri Departmanı’nın sorumluluğundadır. Bilgi Güvenliği Politikası en az yılda bir defa olacak şekilde gözden geçirilir, gerek görüldüğü durumlarda güncellenir ve geliştirilir.
• İntermobil tâbi olduğu tüm yasal mevzuatlara uygun hareket eder.
• Dürüstlük, gizlilik ve eşitlik ilkelerine bağlı kalır.
• İntermobil işe alımdan başlayarak, terfiler, kariyer, ücret ve yan haklar gibi konularda fırsat eşitliğine önem verir, ayrımcılık yapmadan insan kaynakları süreçlerini adil bir yaklaşımla yönetir.
• Zorla çalıştırma, modern kölelik ve çocuk işçi çalıştırma konularına tolerans göstermez.
• İş ve özel hayat dengesini sağlama konusunda tüm çalışanlarına karşı sorumlu bir tutum sergiler
• İntermobil’de iç ve dış tüm paydaşlarla saygılı ve dürüst bir iletişim kurulmaya özen gösterilir.
• Değer zincirleri ile yapılan sözleşmelere bağlı kalınır.
• Etik risklerinin belirlenmesi ve önlenmesi amacıyla gerekli durumlarda kurum dışından profesyonel destek alınır.
• Rekabet kuralları çerçevesi içerisinde, pazarda bulunan diğer şirketlerle rekabet edilmesi sağlanır.
• İntermobil, etik kurallar kapsamında belirtilen hususlara uyulmayan durumlar söz konusu olduğunda Etik Hattı olarak tanımladığı etik@intermobil.com.tr adresine gelen bildirimlerin Etik Kuruluna iletilmesini sağlar. Etik Kurul; şirketin Yönetim Kurulu Başkanı, Genel Müdürü ve İnsan Kaynakları Direktörü’nden oluşur. Etik Hattı’na, bildirim yapan kişinin kimliğinin gizliliğini korumayı, ceza, hak kaybı ve benzeri misilleme, olumsuz muameleye maruz kalmamasını sağlamayı ve kasıtlı yanlış bildirimleri cezalandırarak gerekli yaptırımları uygulamayı, ihbara maruz kalan bireyin ise, kendini savunma hakkını korunması sağlanır.
• Çalışanların unvan ya da yetkilerini kullanarak menfaat sağlamalarına karşı önlem alınır.
• İntermobil’de iş süreçleri kapsamında çalışanlarının fiziksel ve ruhsal
sağlıklarına önem verilir.
• İlgili politika, İntermobil web sitesi aracılığıyla tüm paydaşlarla şeffaf şekilde paylaşılır.
• Etik Politikasının yürütülmesi için her çalışana önemli sorumluluklar düşmekle birlikte; konu, Etik Kurulunun sorumluluğundadır. Etik Politikası en az yılda bir defa olacak şekilde gözden geçirilir, gerek görüldüğü durumlarda güncellenir ve geliştirilir.
• Sorumlu olunan ulusal ve uluslararası tüm mevzuatlara uygun hareket edilerek, rüşvetin herhangi bir şekli, kara para aklama ve terörizmin finansmanının karşısında durulur.
• İntermobil, rüşvet ve yolsuzlukla ilgili durumlara ilişkin bildirim yapılmasını teşvik eder. Söz konusu durumlar olduğunda Etik Hattı olarak tanımladığı etik@intermobil.com.tr adresine yapılan bildirimlerin Etik Kuruluna iletilmesini sağlar. Etik Kurul; şirketin Yönetim Kurulu Başkanı, Genel Müdürü ve İnsan Kaynakları Direktörü’nden oluşur. Şirket, Etik Hattı’na bildirim yapan kişinin kimliğinin gizliliğini korumayı, ceza, hak kaybı ve benzeri misilleme, olumsuz muameleye maruz kalmamasını, kasıtlı yanlış bildirimleri cezalandırmayı, gerekli yaptırımları uygulamayı, ihbara maruz kalan bireyin ise; kendini savunma hakkını korumayı gözetir.
• Rüşvet ve yolsuzluğa sıfır tolerans gösterilerek iç ve dış denetimler gerçekleştirilir.
• Rüşvet ve yolsuzlukla mücadele kapsamında, gelen geribildirimler seri bir şekilde değerlendirilip önlem alınması sağlanır.
• İç ve dış paydaşlarla şeffaf iletişim kurulur.
• Hediye alışverişleri, ağırlama ve davetlerin herhangi bir çıkar gözetilmeden yapılması rüşvet verilmemesi ve alınmaması teşvik edilir.
• 100 € ve üstü değerinde hediyelerin kabul edilmemesi sağlanır.
• Bütün ticari ödemelerin; ödeme gerçekleştiği an doğru, eksiksiz ve yazılı olarak belgelenmesine önem verilir.
• Şirket adına anlaşma yapılan sponsorluklarda; güvenilir ve itibarlı kuruluşlara sponsor olunması ve sponsorluk yoluyla haksız menfaat elde edilmemesine özen gösterilir.
• Politikanın kurumsal web sitesi aracılığıyla tüm paydaşlarla şeffaf şekilde paylaşılması sağlanır.
• Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası’nın yürütülmesi şirkette faaliyet göstermekte olan her bir çalışana önemli sorumluluklar yüklemekle birlikte; konu, Etik Kurul’un sorumluluğu altındadır. Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası en az yılda bir defa olacak şekilde gözden geçirilir. Etik Kurul tarafından gerekli görüldüğü durumlarda politika güncellenir ve geliştirilir.
• İntermobil, çevre yönetimi ile ilgili yasal mevzuat ve kurallara uygu hareket etmeyi taahhüt eder.
• “Bu Dünya Bizim” sloganı ışığında oluşturduğu çevre yönetim politikasını özenle uygular.
• Kaynaklarını verimli şekilde kullanmayı benimser. Ayrıca, enerji ve suyu mümkün olan en düşük düzeyde tüketmeye özen gösterir.
• Çevre kirliliğine yol açabilecek durum ve riskleri önceden tespit ederek önlem almaya gayret eder.
• İş süreçlerinde oluşan tüm atıkları kaynağında azaltmayı, atıkları tekrar kullanmayı ve geri dönüşüm gibi yeniden değerlendirme süreçlerine yönlendirmeyi gözetir.
• Atıkların taşınması, toplanması, depolanması ve bertarafının mevzuatlara uygun olmasını sağlar.
• Sera gazı salımını (karbon ayak izini) hesaplatır, düşük seviyede tutmaya çalışır.
• İntermobil, çalışanlarını çevre ve doğal kaynakların korunması, biyoçeşitlilik, iklim değişikliği ve atık yönetimi konusunda bilinçlendirmeyi hedefleyerek; çevre performansını iyileştirecek çevre dostu uygulamaları hayata geçirmeye çalışır.
• Tedarikçi, müşteri ve diğer tüm paydaşlarının çevreye olan etkileri konusunda farkındalık kazanmalarını amaçlar. Olumsuz etkilerin azaltılması için bilgilendirme çalışmaları yürütür.
• İlgili politika, İntermobil web sitesi aracılığıyla tüm paydaşlarla şeffaf şekilde paylaşılır.
• Çevre Politikasının yürütülmesinde her çalışana önemli sorumluluklar düşmekle birlikte, konu; Sürdürülebilirlik Komitesinin sorumluluğundadır. Çevre Politikası, en az yılda bir defa olacak şekilde gözden geçirilir, komite tarafından gerekli görüldüğü durumlarda güncellenir ve geliştirilir.